Jak wybrać drukarkę do biura?
Drukarka bez wątpienia należy do podstawowego wyposażenia każdego biura. Z jej pomocą drukuje się najróżniejsze rodzaje dokumentów, od umów, aneksów i innych dokumentów pracowniczych, poprzez faktury, rachunki i zamówienia, aż po dokumentację dotyczącą zarządzania firmą. Drukarka biurowa jest więc używana praktycznie każdego dnia. Jakie powinna mieć cechy, aby właściwie spełniać swoje zadania w firmie?
Chcą zaopatrzyć swoje biuro w dobrą drukarkę, warto zwrócić uwagę na kilka parametrów technicznych, między innymi:
Rodzaj drukarki – na rynku dostępne są różne sprzęty – drukarki laserowe, atramentowe, żelowe. W biurach najlepiej sprawdzi się drukarka laserowa, jako sprzęt najbardziej uniwersalny i tani w utrzymaniu.
Szybkość wydruku – przy niewielkiej ilości dokumentów nie ma aż tak dużego znaczenia, jednak gdy drukuje się dokumenty wielostronicowe, ten parametr może być istotny w kontekście oszczędności czasu. Wtedy warto zwrócić uwagę na sprzęty drukujące z szybkością ponad 40 stron na minutę.
Rozmiary sprzętu – ta kwestia ma znaczenie z punktu widzenia organizacyjnego. Jeśli przestrzeń biurowa jest niewielka, mały sprzęt dużo lepiej się w nią wpasuje i pozwoli oszczędzić miejsce.
Opcja drukowania bezprzewodowego – może znacznie przyspieszyć pracę i wpłynąć na komfort pracowników korzystających z drukarki.
Obsługiwany papier i jakość wydruku – te kwestie będą ważne, jeśli w firmie drukuje się nie tylko wewnętrzną dokumentację, ale także materiały przeznaczone dla klientów, kontrahentów itd. Oferty, oficjalne pisma, podziękowania, zapytania ofertowe i inne dokumenty zawierające logo firmy lub inne elementy identyfikacji wizualnej powinny być drukowane w kolorze. Niekiedy istnieje konieczność wydrukowania czegoś na eleganckim papierze lub w większym formacie. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, jakie rodzaje i gramaturę papieru obsługuje dany sprzęt.
Zobacz także: Wynajem sprzętów biurowych – czy to się opłaca?