Dzierżawa kopiarek – oszczędne rozwiązanie dla firm i instytucji
Kopiarki są niezbędne w bardzo wielu miejscach: biurach, szkołach, firmach handlowych i usługowych, instytucjach publicznych. Zakup odpowiedniej ilości kopiarek jest jednak dość dużą inwestycją. Istnieją dwie możliwości zmniejszenia tego wydatku – pierwszą z nich jest zakup kopiarek używanych (np. poleasingowych), a drugą dzierżawa kopiarek. Dziś kilka słów na temat tej drugiej opcji.
Dzierżawa kopiarek to rozwiązanie, które będzie opłacalne przy stosunkowo niedużym zapotrzebowaniu na kserokopie oraz w instytucjach o ograniczonym budżecie na inwestycje lub dopiero rozpoczynających działalność. Firma udostępniająca sprzęt może pobierać opłatę albo za czas użytkowania, albo za ilość wykonanych kopii. Niezależnie od tego, koszty użytkowania rozkładają się w czasie i nie ma konieczności wykładania dużej sumy jednorazowo.
Jest to z pewnością rozwiązanie tańsze niż korzystanie z usług zewnętrznych. Dodatkowym udogodnieniem jest fakt, że w razie awarii sprzętu, to właściciel, a nie dzierżawca, odpowiada za jego naprawę. Ponosi także koszty konserwacji, przeglądów i pozostałe koszty eksploatacyjne.
Wynająć kopiarkę może każda firma lub instytucja, w której istnieje taka potrzeba. Jednakże najczęściej na takie rozwiązanie decydują się placówki, w których kopii wykonuje się stosunkowo niedużo. Przy intensywnym i regularnym użyciu kopiarki często bardziej opłaca się inwestycja we własny sprzęt. Ponadto kopiarki dzierżawione są niekiedy jako sprzęty pomocnicze lub zastępcze, np. gdy firmowe urządzenie uległo awarii.
Stając przed decyzją o zakupie ksero, z pewnością warto rozważyć możliwość wynajęcia sprzętu. Wystarczy szybka kalkulacja zapotrzebowania oraz kosztów i od razu staje się jasne, która z opcji będzie bardziej opłacalna dla danego podmiotu.
Czytaj również: Dzierżawa kopiarek a dobre zarządzanie firmą