Kopiarki Olsztyn – zakup czy dzierżawa?
Prowadzenie każdej firmy, niezależnie od branży, wiąże się z koniecznością zarządzania różnego rodzaju dokumentacją. Niekiedy konieczne jest także jej kopiowanie na potrzeby wewnętrzne firmy lub dla klientów.
W związku z tym na pewnym etapie działalności firmy pojawia się dylemat: czy dokonać zakupu własnej kopiarki? A może bardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie jej dzierżawa i płacenie jedynie za ilość wykonanych kopii?
Dziś przedstawiamy argumenty stojące za każdym z tych rozwiązań.
Na zakup kopiarki warto zdecydować się w sytuacji, gdy:
w firmie zapotrzebowanie na wykonywanie kopii jest stosunkowo wysokie (każdego dnia wykonywane są kopie dokumentów, materiałów, formularzy itd.),
w siedzibie firmy jest wystarczająco dużo przestrzeni, aby ustawić tam dodatkowy sprzęt biurowy,
firma chce mieć pełną swobodę zarządzania zakupioną kopiarką,
w budżecie firmy można znaleźć środki na ten cel.
Dzierżawa kopiarki będzie bardziej opłacalnym rozwiązaniem, gdy:
firma wykonuje stosunkowo niewiele kopii lub wykonuje kopie jedynie w określonych okresach w roku (np. w okresie wakacyjnym, w okresie składania deklaracji PIT itd.),
budżet firmy nie przewiduje zakupu nowego sprzętu biurowego,
firma chce jedynie korzystać ze sprzętu, nie chce natomiast ponosić za niego odpowiedzialności związanej z serwisem, konserwacją itd.
Zakup nowego sprzętu firmowego może w dużym stopniu wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Dlatego też warto przeanalizować wszystkie za i przeciw, zanim podejmie się decyzję na ten temat. W niektórych przypadkach na inwestycję w kopiarkę może być po prostu za wcześnie, a korzystanie z wynajętego sprzętu zupełnie zaspokoi potrzeby firmy. W innych przypadkach zaś zakup nowego urządzenia będzie trafną decyzją inwestycyjną, która szybko się zwróci. Możemy pomóc rozwiązać ten dylemat. Oferujemy w Olsztynie kopiarki zarówno pod dzierżawę, jak i na sprzedaż. Chętnie doradzimy w tej kwestii wszystkim zainteresowanym - zapraszamy do kontaktu!